+ Reply to Thread
Page 3 of 3
FirstFirst 1 2 3
Results 21 to 28 of 28

Thread: 5 Komponenter för Natural Game

1. Join Date
    Feb 2010

Nu tänkte jag närmast på att ändra vad man gör under samma sargning. Inte i det långa loppet. Men ja, jag tycker att självmedvetenhet alltid är bra ifall man inte blir nervös av det...

2. Join Date
    Mar 2010

Så sant så! Men ibland kan även nervositet vara bra, så länge man inte kör det på sitt star-set.. man får helt enkelt köra efter principen; Övning ger färdighet!

3. Join Date
    Nov 2009

Alla de fem punkterna är sammankopplade. Det finns en mening med varför "up-time" står längst upp. Det är en trappa. De undre punkterna är beroende av de övre och de övre är påverkade av de undre.

Så, om du är självmedveten och i down-time så är du körd. Då rasar alltihop. Då börjar du hämma dig själv osv. Och samma sak åt andra hållet. Om du hämmar dig själv kan det göra att du blir mer självmedveten och det gör att du hamnar i down-time som gör att du blir trögtänkt osv osv.

När man läser så räcker det inte att "zooma in" på varje kapitel/punkt/vad som... det gäller att kunna zooma in, och sedan zooma ut för att se till hur saker och ting hänger samman. Vad är kopplingarna. Hur hänger saker och ting ihop. Det är något jag vet att många missar när de läser.

4. Join Date
    Jan 2010

Så du, Molior, påstår alltså att man inte ska tänka när man umgås? (väldigt generaliserat). Att man inte ska tänka så mycket på: "Vad ska jag säga nu?", "Vad menar han/hon nu?", "En bra comeback?", "Ett bra samtalsämne... hm..."? eller har jag fått det om bakfoten+

Utveckla gärna Det är intressant

5. Join Date
    Nov 2009

dont think just do ! up-time <3

6. Join Date
    Nov 2009

Quote Originally Posted by Milko View Post
    Så du, Molior, påstår alltså att man inte ska tänka när man umgås? (väldigt generaliserat). Att man inte ska tänka så mycket på: "Vad ska jag säga nu?", "Vad menar han/hon nu?", "En bra comeback?", "Ett bra samtalsämne... hm..."? eller har jag fått det om bakfoten+

Utveckla gärna Det är intressant
    Jag citerar Bruce Lee "Dont think. FEEL!"

När du är i flow / nuet / kalla det vad du vill... så behöver du inte tänka. Guldmedaljör i OS i Lillehammer förklarar sitt guldlopp i alpint genom att säga att hon inte minns någonting alls. "Det kändes som vattenfall".

Det beskriver lite av vad jag menar med att "inte tänka". När du är i nuet behöver du inte tänka, det är som om allt blir perfekt, vad du än gör. Och jag är säker på att några av er har upplevt en sådan kväll ute på krogen. Om inte så har de flesta av er iaf upplevt så lite som ett ögonblick av det. Det är vad jag kallar för "Modjo".

Om det går så långt att du börjar ställa dig frågan "Vad ska jag säga nu?", "Vad menar han/hon nu?", "En bra comeback?", "Ett bra samtalsämne... hm..."? och allt liknande så betyder det att du inte är i up-time först och främst. Du är låst i dig själv. Om du ska börja tolka också vad en annan person menar kan det vara förödande för ditt state beroende på vad du har för grundövertygelser. Åter igen så kommer vi tillbaka till hur ens inner-game ser ut där.

7. Join Date
    Mar 2010

Precis som Moilor säger så betyder ditt inner-game otroligt mycket för hur du uppfattas hos setet. Sen är det även viktigt att komma ihåg att exempelvis Style tillslut tillämpade ett natural-game vid sina sargningar. Detta just pga. att han utvecklat sig så otroligt mycket!

Det många strävar efter är alltså ett natural-game och genom att öva upp dig i olika situationer så tar du dig alltid närmare!

8. Join Date
    Aug 2010

Bra tråd. Tycker Flawless Tim hade ett bra tips och sköna tankar med att skrika inom sig själv ett fett - Whooo!! för att starta eller komma in i sin up-time. Det tycker jag har funkat jäkligt bra när jag upplever att jag tappat mitt flow, av olika och anledningar, och då tänker jag whooo!! och öppnar nästa set eller bara hittar på nå kul och fort flyter det på fint igen. Egentligen kan man ju programmera sig rätt bra för att komma in i ett visst "state of mind". Men whoo!! känns naturligt, i alla för mig, att skrika högt eller inom mig själv. Men det är ju upprepning som gäller för att det ska fungera bra

+ Reply to Thread

Tags for this Thread