Daygaming, fältrapport 14/5

Då jag är ganska ny inom "pua-rörelsen" är jag dels inte så påläst och dels inte så rutinerad. Har snackat med polare som är insnöade på det här och läst en del i boken "Spelet" och även här på sidan. Så har fattat principen och gör mitt bästa för att utvecklas.
Är egentligen inte en kille som är särskilt blyg och brukar inte ha problem att snacka med nytt folk av både könen. Idag var jag ute i ett soligt Halmstad ensam för att inhandla kostymen till studenten. Lyckades norpa till mig den snyggaste och yngsta av expediterna och hade en trevlig stund med henne när hon hjälpte mig att prova fram rätt storlek.
MEN! På vägen hem hände det något jag aldrig har upplevt. I busskuren satt den snyggaste tjej jag sett på år och dar, hon åkte samma buss som mig in och satt då och kollade på mig. Men eftersom jag gjorde lite arbete och lyssnade på musik jag jag mig inte på att snacka med henne. Men här satt hon nu i busskuren och väntade på samma buss som mig, GULDLÄGE!
Satte mig bredvid henne och läste en Metro jag plockade upp. Det enda som snurrade i mitt huvud var vad jag skulle säga till henne för att bryta isen. Tiden gick och jag fick inte tummen ur röven utan när jag väl stigit på bussen satte jag mig mitt över henne på andra sidan gången och gjorde mig redo för sammandrabbning. Här uppstår den värsta tunghäfta och blackout jag varit med om! Jag förmådde inte att få fram ett ord, verkligen försökte och hon satt och stirrade på mig för det måste sett ut om jag ville säga något. Men jag visste inte vad jag skulle säga och hur!
Riktigt dåligt! Är så grymt besviken just nu, men det är ju tur då att man kan klottra av sig lite här för att få hjälp.
Vad gör man i sånna här lägen? Personligen tycker jag det är att bryta isen som är svårast, samla mod och prata med tjejen och vad man ska säga? Finns det någon allt-i-allo öppning? Brukar verkligen inte ha problem med det här så är chockad!
En sak är ju säker, nästa gång jag träffar henne, om jag gör det (sadface), så ska jag fatta mod!
It's not over 'til the fat lady sings...
Bookmarks