Alla pratar hela tiden om att ge/ta värde. I många olika ämnen så finns det tusen ord för ett och samma begrepp. Så iom detta inlägg så ville jag tydliggöra vissa saker och dra paraleller. Detta är något som hjälpt mig få en ännu tydligare bild om hur saker och ting ligger till och gjort det lättare för mig att koppla samman andra begrepp med just detta och annat...
-
Det handlar om värde. Och när vi pratar om värde så måste vi separera dig från den andre. Det finns alltså två olika sätt att ändra värdet på dig själv/den andre. Antingen genom att höja eller sänka. Det sätt som du kan höja/sänka dig själv på enligt game är:
- DLV (sänker)
- DHV (höjer)
Sätt för att sänka/höja henne:
- Neg (sänker)
- Komplimang (höjer)
Genom att se det på det här viset så gör det saker och ting väldigt tydliga och nya frågor dyker upp. Varför ska man använda sig av DLV? Varför ska man använda sig av Neg? Det finns ju såklart tillfällen då det kan användas. Men i slutändan så blir det bara tårta på tårta. Det blir en extra sak du använder dig utav som egentligen är totalt onödig att använda sig utav. Det skulle ha gått minst lika bra utan att använda sig av en neg / dlv.
DLV
Handlar om att berätta en historia om sig själv där du sänker ditt egna värde (Demonstrating Lower Value). Syftet med detta är att få tjejen att tro att du inte är intresserad av henne. Vad är syftet med detta om du faktiskt är intresserad av henne? Gör det inte så att allting tar längre tid och du tar en omväg för att du inte har stake nog att kunna visa ditt intresse?
Självdistans i all ära där du kan skämta om hur mycket du gått upp och att du fått ölmage. Men att göra det av enbart det syfte att få en tjej att tro att du inte är intresserad så du kan "komma under radarn", så tror jag man är ute på hal/tunn is.
DHV
Många använder sig av denna teknik (Demonstrating Higher Value) som ett indirekt sätt att skryta på. Skryt i sig är så oattraktivt något kan bli. Att skryta är att investera. För den underliggande kommunikationen så säger du så här: "Hej, jag vill investera i dig och vill då berätta lite om varför du ska välja att vara med mig. Jag är rik, jag är snygg, jag är bäst, jag har bra vänner, jag är... jag har..." Seriöst, behöver man verkligen bevisa sig så mycket för en tjej? Skulle det inte vara så att HON skulle bevisa sig för DIG? Var det inte så att DU skulle vara priset? Varför ha då en DHV story för?
-
Neg
Jag tror inte jag stött på någon som har förstått sig på en neg helt och fullt. Detta är min syn på det hela varför så många misslyckas rejält med negs. Om du inte har fått henne att må bra och du negar henne. Vad har hon då för anledning till att stanna omkring dig? För allt hon vet om dig är att du är idiot som säger otrevliga saker. Och folk som gamar använder sig av negs efter openern. Varför så tidigt för? Och varför mot en person man är intresserad av?
Komplimang
Misstaget de allra flesta gör är att de förväntar sig något tillbaka när de ger en komplimang. De går fram till tjejen och säger på ett eller annat sätt, trevligt eller sexuellt, hur snygg bruden är i hopp om att hon ska tacka och vilja fortsätta en diskussion med dig eller säga "tack detsamma". Sluta titta på film om du tror på det. En komplimang är som att ge en tia till en uteliggare. Du kan inte fråga om växel på fem kronor. Men det är ju det killar tror på - att de kan få växel på fem kronor från en uteliggare. Eller i detta fall få någonting tillbaka av den heta bruden som de gett komplimang till.
-
Detta är de stora misstagen folk gör med värde. Jag menar inte alls på att man aldrig ska använda sig av dessa. Vad jag menar är att folk är alldeles för medvetna om att använda sig av en av dessa "tekniker" att de förstör den naturliga charmen som kommer ut från dem. Hur man istället kan använda sig av de är såhär:
DLV
Låt det vara en naturlig del av dig att ha självdistans. Ingenting du enbart tänker på vis speciella tillfällen där ditt enda syfte är att få tjejen tack vare tekniken.
DHV
Låt henne ta reda på saker om dig istället. Det ger dina "talanger" ännu högre värde om hon "arbetar" för att få reda på sådana saker om dig.
Neg
Få henne att må bra innan du någonsin använder dig av en neg (eller någonsin). Den bästa negen man dock kan ge är sin maskulina energi. För det är trots allt det en neg är till för: sänka hennes värde. Med en maskulin energi tvingas hon automagiskt att underordna sig dig, som femenin. Och detta är helt utan att behöva vara otrevlig på något vis.
Komplimang
En genuin komplimang träffar i hjärtat och kommer spontant utan eftertanke!

". Sluta titta på film om du tror på det. En komplimang är som att ge en tia till en uteliggare. Du kan inte fråga om växel på fem kronor. Men det är ju det killar tror på - att de kan få växel på fem kronor från en uteliggare. Eller i detta fall få någonting tillbaka av den heta bruden som de gett komplimang till.
Reply With Quote

Bookmarks