-
Kan någon ge en snabb sammanfattning av pick-up så att jag kan rycka upp mig?

Det finns en tjej som strular till det för mig. Jag har hållt på med henne lite förut. Vi träffades första gången innan förra sommarlovet på en gemensam polare fest. Där strulade vi. Sommarlovet gick och en stund efter att skolan hade börjat dra igång så började vi träffas. Bara några gånger, men det var mysigt å kändes bra. Men sen ryktades det att hon var på G med en kille å sen dess har vi mer eller mindre inte pratat. Kanske för att hon valde honom, kanske för att jag nyss hade kommit ur ett förhållande å inte var redo för något nytt riktigt än, eller kanske för att jag faktiskt gav upp. Jag tror på det sistnämnda. Jag kom även på mig själv med att svara på sms väldigt segt. Vilket förmodligen hjälpte hela tappa-kontakten-grejen på traven. Jag bestämde mig för att skita i henne och sen dess har jag inte tagit kontakt med henne eller ens hälsat i skolan. Detta har fått henne att tro att jag är sur på henne. Vilket jag naturligtvis inte är 
Problemet då: grejen är att jag fortfarande är attraherad av henne. Hon är, även om majoriteten av mina polare inte håller med, fan den sötaste tjejen jag har sett i hela mitt liv. När det kommer till henne så tappar jag mitt game helt! Jag glömmer bort allt vad game heter å vet inte vad jag håller på med. Okej. Det är inte helt hopplöst. Jag kan konversera. Men grejen är att jag vill verkligen ha henne!
Imorgon ska vi på en fest hos en annan gemensam polare. Å jag hoppas att det blir något.
Är det någon som kan dra en snabb brief av det viktigaste i pick-upp, så att kan vara någorlunda klar i huvudet? 
Tack på förhand! MilkO
Last edited by Milko; 18-03-2010 at 18:48.
-
Jag tycker att det viktigaste är att ha kul. Man raggar inte för att man måste, utan för att man vill. Man ska inte känns sig tvungen att prata med varenda snygg tjej, utan man gör det om man känner för det. Till en början ska man väl pressa sig själv, men när man väl har kontrollen så gör man det när man känner för det och när man vill. Och det roligaste, det ska vara roligt
You never lose
-
haha det börjar alltid så "det finns en tjej"... nästan alla börjar så... :P
Sanningen är att det finns inget som heter "det viktigaste i pick-up"... Imo så måste man gå genom en process, mkt missslyckande, mkt ramla och resa sig upp igen(lära sig av misstag), mkt personlig utveckling och saker som inte böcker eller dvd's lär dig, för att en dag vakna upp och inse att desto mindre av allt du avänder desto bättre resultat får du.
Ok, jag kanske överdriver lite eller det kanske låter lite messed up, men det flesta puas skulle nog hålla med mig till en viss del.
Peace Creo