+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4

Thread: A deep-connection..

1. Join Date
    Nov 2009

A deep-connection..

Hallå..
    Har kommit till en fas där jag verkligen har fastnat, det har gått många tankar och sidor/texter angående detta och jag kan inte tillämpa det ordentligt eller få en klar bild om hur de ska gå till. Situationen kan vara på krogen, skapa en connection med en tjej där eller om man har hittat ett flickväns material och man sitter hemma och myser.
    Jag känner att jag lyckas rätt bra med den fysiska rapporten, som kroppsposition och kroppskommunikation. Men den verbala sviktar och jag misslyckas med att connecta på det språkliga planet. Nån som har ett konkret tips på hur en shysst verbal rapport tillämpling kan se ut?
    Perfect is boring

2. Join Date
    Dec 2009

Jag känner med dig, de senaste dagarna har jag försökt skapa en djupare-connection med människor som jag talat med och jag har för mig att det har fungerat rätt bra.
    Då man känner sig förstådd och kan prata om någonting man verkligen tycker om, exempelvis nu har jag talat om David DeAngelos seminarium, där man kan gå till att min mor också knegar med självutveckling. Samt att använda fraser som "Så om jag förstår dig rätt så menar du att du är ...." Det har gjort att dem har öppnat sig mer och berättat saker som jag normalt inte har fått veta då min typiska konversation ofta kan bli "hur är det, vad gör du och vad händer i helgen"?

Ska utveckla detta vidare och se var jag kan komma med det.
    Ju mer tips man kan få ju bättre är det!

3. Join Date
    Nov 2009

What Hedenström says...

Kan tillägga en bra historia om författaren av Djungelboken.

En vandringshistoria om Rudyard Kipling säger att han var mycket populär i sällskapslivet. Han omgav sig alltid med en samling människor. Då han tillfrågades om vad som gjorde honom så populär svarade han: "Jag har sex goda vänner som jag alltid har med mig. De heter vad, varför, när, hur, var och vem. Jag ställer frågor och folk tycker om att prata om sig själva." Historiens sanningshalt är inte bekräftad, men han har skrivit en dikt med samma budskap.

Jag har sex ärliga tjänare.
    De har lärt mig allt jag vet.
    Deras namn är Vad, Varför, När,
    Hur, Var och Vem.

- Rudard Kipling, författare av Djungelboken
    I raden av frågeord nämner Kipling även ordet "varför". "Varför" kan få människor att inta försvarsställning. En omedelbar reaktion blir då förklaringar, undanflykter och rättfärdiggörande av egna val.

Vad jag har upptäckt under tiden jag coachat och varit medveten om det sociala spelet så är de människor som är mest populära...

• De som alltid är nyfikna
    • De som inte dömer folk
    • De som får folk att känna sig trygga
    • De som får folk att känna sig förstådda

Därefter har varje männisa sitt sätt att gå tillväga för att uppnå dessa punkter.

4. Join Date
    Apr 2010

Håller med Molior
    En annan rolig grej med vad,vem,varför,när, hur och var är att folk kan inte svara negativt. Det är frågor som inte har ett nej svar vilket är bra i en konversation för att man vill hålla den så possitiv som möjligt.

Gamle Dale Carnaige säger med att ibland att vara en bra lyssnare tar dig långt. Folk är så ego trippade och de älskar att prata om sig själva så ibland om du bara lyssnar nogrant och frågar lite då och då kmr du bygga bra connection. Imo en 40(du)/60(hon) % snack tar dig hela vägen(om du kan avända ditt kroppspråk).

+ Reply to Thread

Tags for this Thread